till dig litegranna

Hej! Här är jag. Väldigt spontant sitter jag där med Lissabons byggnadställningar i bakgrunden.

Nu är det december 2012. Om 3 dagar ska jorden gå under. Om den inte gör det då så går den väl under om ca 50 år, så det kanske vore bra med en slags livsresumé. Fast jag börjar med det senaste året:

Nämn några toppar det här året

1. Att jag gifte mig

2. Det är sanningens ord att jag hånglade

3. Det är sommar och vi säger "Åh helvete nu måste vi vänta tills i morgon kväll tills vi ses" och ett dygn är för länge att vara ifrån varandra. Och fast jag egentligen känner att "Vi kanske borde försöka vänja oss lite, snart måste vi ändå vara ifrån varandra mycket längre än ett par dygn", klarar vi inte det. Och det var värt ändå.

4. Det var för ett par månader sedan. Jag fick sms som först fick mig att känna "Jaha, och?" men som sen ger mig hopp.

5. När jag insåg att jag fan är den roligaste person jag vet (med undantag för vissa i min närhet såklart).

6. Att Anton äntligen kom hem!

 

Årets bästa sms?

Det passar väldigt bra nu att jag för sms-dagbok. Hittar inget speciellt sms nu men min mormor brukar alltid skicka så roliga sms. Här är några exempel:

29-jun 16.04:
"Nagellacket blev kvar. Så du vet. Jag sticker till Skattlösa bergen. Hej Helga".

7-okt 11.41 (när jag skrivit "Ja, språket går bra, for i helvede!"):
"Må være en lille mistag. Jeg tror ikke de snakker skånsk i Malmø. kerlig hilsen bedstemor."

Tänk att hon satt och letade upp hur man bytte från svenska till danska i t9 bara för att skriva sådär. Tack mormor.

 

Hur många har du varit kär?

Ingen kommentar (vet faktiskt inte).

 

Någon händelse som varit dålig det här året?

De gånger jag trott att hela min tillvaro ska rasa samman och har varit tvungen att antingen ta stöd mot en pelare, eller när jag suttit i köket och skrik-gråtit och tryckt i mig pasta för att dämpa den hjälplösa känslan som byggts upp i mig. Och att den känslan ändå varit befogad, tyvärr. Men jag klarar mig.

 

Berätta något om relationer till olika människor

Jag skulle säga att jag den första delen av året mest hängde med min fru. Det skulle jag gjort nu med om inte 50 mil skiljde oss åt, så jag räknar så. Vad vi gör? Tycker såhär:

30-maj 13:15:
"Alltså min fru! Vi är bäst! Vackrast! Sexigast! Jo! Ödmjukhet är för folk utan talang."


Vad har du lärt dig i år?

Att det är värt att säga nej också, även om man helst av allt bara vill göra allt allt allt och hjälpa till och göra allt bäst.


Blev året som du har tänkt dig?

Hmm.. Ja. Jag tror det. Jag har förändrats ganska mycket tycker jag.

 

Vilka kläder har du använt mest?

Snygga klänningar och snygga byxor!



Ångrar du något?

Nej. Jag tror inte det. Nej.



Vad har du mest lyssnat på för musik?

Den låt jag lyssnar på mest hela tiden är den här:

 

Thin Lizzy - Dancing in the moonlight

Sommar, vinter, vår, höst, fest, mys, glad, ledsen, taggad, trött: den passar alltid!

 

Årets tre roligaste fester?

Först känns ju fester så jävla roliga. Alla blir 18 och hemmafesterna löser av varandra och man sitter och har superintressanta samtal om allt möjligt. Men här hände något. Sen dess har jag omvärderat det hela lite grann.

Men jag måste ändå säga att förra veckan var jag på årets bästa fest, och den var fanimig värd minst 10 andra. Jag var på Noble Night Cap (jag har tjatat sönder detta), den inofficiellt officiella efterfesten till Nobelbanketten. Jag betalade sexhundra spänn för att ens få gå, 500 för en klänning och 700 för ett par skor, men väl där... Gratis godis, alkohol, glass, mat... Och det bästa? Inget dräggande. Ingen som kom fram och kladdade, ingen som tittade fult och ingen sur min. Jag njöt, tog ett glas absint, doppade cupcaken i den vita chokladfontänen och dansade till klockan 5 på morgonen. Snackade med amerikanen på vägen ut och gick direkt till skolan.

 

Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)

Jag har lärt mig att ladda ner. Så jag ser på mycket konstiga filmer. Den bästa filmen var dock den här:

Love and basketball
Den har allt


Vilka nya personer har du lärt känna i år?

Nytt folk i skolan, nytt folk i andras skolor. Jag har varit mycket i skolan det här året.

 

Det bästa du läst?

"Granvinterbarrets spets är grå,
Tomtarna knistra och knarra,
Alla sova i kanelbullens Bengt,
Djupt under häst´n, jodå.
Snön ligger kul på fur och gran,
Snön fryser in en Skådebanan,
Anton står på taket,
M***smör används i julbaket."

(Interskämt.)

 

Vad är det vackraste du fått i år?

Det här:

25-nov 18.41:
"Missing you already, queen of my heart."


Vilket knyter ihop hela säcken och sammanfattar året. Missing you all the time, queen of my heart. I övermonon♥

Trackback