say "baby, I love you"

Jag vaktar ett barn. Han är 4 år och har precis tagit av sitt bandage som han fick när han ramlade baklänges och bröt högerarmen, men han äter och dricker fortfarande med vänster hand för han har inte vant tillbaka sig. Häromdagen så träffades vi sista gången innan jul, och när jag sa det sa han "Neej". Sen försökte han lura mig att stanna genom att säga "Agnes, jag ska visa dig" eller "Agnes kom och titta!" i ett par minuter. Och det konstiga är: jag blev så glad att han vet vad jag heter! Han brukar inte säga mitt namn så ofta att jag blev uppriktigt förvånad. Men glad.
 
Och så är det ofta, tycker jag. Varje gång jag hör någon annan säga mitt namn blir jag nästan lite glatt överraskad att de kan det. Jag gillar att höra folk prata om mig. Och jag gillar ännu mer när någon återberättar vad någon annan har sagt om mig. Den personen har sagt mitt namn, sagt något om mig och därmed tänkt på mig. Kommenterat något jag är stolt över. (Detta har blivit en väldigt introvert text).
 
 
 
Destiny's Child - Say my name

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback