hector was the first of the gang with a gun in his hand

create an avatar

De senaste skivorna att ansluta sig till samlingen.

Morrissey - Greatest hits
När jag tittade på Kobra för några månader sedan hade de ett inslag om Morrissey, som jag inte hört talas om innan. Hela inslaget handlade om att han var så fantastisk och att alltid kunde beskriva hur folk kände med sina enkla texter. Tänkte sedan ett par veckor "måste komma ihåg att köpa Morrissey" men aldrig riktigt kommit till skott. Framförhållning har aldrig varit min starka sida. Men pappa köpte den till mig häromdagen. Tack pappa.
Spår 1, First of the Gang to Die.

Stormsteg - Leaps and bounds
Igår var jag på en liten spelning med Stormsteg som nyss har släppt sin skiva. Underbar nyskriven och klassisk folkmusik med två fioler, lite viola, lite mandola och gitarr. Och det är alltid trevligt att gå på konserter där man förstår och spelar instrumenten, det ger så mycket inspiration. Också kul att Sandra Marteleur som spelar fiol och viola har gått samma utbildning som jag!
Hela temat för skivan är blå; de hade blå kläder på sig, en låt på skivan som de spelade igår heter Blå polka och skivan är väldigt estetiskt tilltalande med blått omslag. Älskar blått (färgen på väggen).
Spår 1, Hösthast.

Old Fish Jazzband - Hits the sack som jag berättade om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback