I've got friends on the other side

Idag är första dagen på mitt näst sista sommarlov. Det regnar ute, och tack och lov för det, då kan jag stanna inne hur mycket jag vill utan att ha dåligt samvete för det.

Igår när jag, efter studentmottagningsbesök där jag blev stalkad av
stockholms gosskör, gick på Götgatan hörde jag musik. Det var ett sexmannaband (eller sjumanna?) som stod och spelade jazz och swing på gatan. Old Fish Jazzband heter de och jag köpte deras skiva för 100 kronor. Deras musik får mig att längta tillbaka till New Orleans på 20-talet, även om jag aldrig upplevde det.
Att spela utomhus och ge en inofficiell konsert är ett så enkelt och smart sätt att marknadsföra sig, sälja skivor och tjäna pengar på. Jag har inte något sommarjobb i sommar, men jag har för avsikt att själv stå på stan och spela för att tjäna lite pengar. Alltid något.


Live i Berlin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback