hälften av dina val är tillfälligheter. alla andras också.

Idag är det så fint väder att jag ska ha på mig

Solkräm - Rickard Wolff

En väldigt bra låt (?) om livet som introducerades för mig för många år sedan. Originalet är på engelska, men det är Rickard Wolffs mörka röst i den svenska versionen som gör den så bra och lugngörande (är det ett ord?).

Kära elev i avgångsklassen 99. Använd solkräm. Fick jag bara ge dig ett ord på vägen skulle det vara solkräm. De långsiktiga vinsterna med solkräm har påvisats av forskarna, medan resten av mina råd inte står på stadigare grund än mina egna, snåriga erfarenheter. Jag ska ge dig mina råd nu.


Nu tänker jag gå ut och springa för första gången i år. Nice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback