"brothers and sisters together we´ll make it through"

Hejsan!
Jag började tänka på en sak i går kväll efter att ha läst den
här. (cred till Annika)
Det är många bloggerskor som har kört frågestundar lite hit och dit för ett tag sen.
Och det är många unga bloggare som Lisaplace t.ex. som får frågan:
Hur lyckas du hålla dig så smal? när det är ganska uppenbart att de inte växt klart än.
Om man tänker på saken mellan raderna så betyder ofta frågan Hur lyckas du hålla dig så smal?:
Din kropp är fantastisk!
Det är kul att höra, att man har fin kropp. Jag hoppas att alla får höra det ofta.
Och jag slår vad om att Lisaplace också gillar sin kropp. Men det måste också kännas som en press att hela tiden faktiskt leva upp till Din kropp är fantastisk! Förstår ni vad jag menar?
Och varför måste alltid just smal betyda fin. Allas kroppar är fina, det enda som kan göra en kropp ful är att kroppen tycker att den är ful.
Det finns en låt som heter Sunscreen. Richard Wolf har gjort en svensk version av den.
Var rädd om din kropp. Använd den på alla sätt du kan. Var inte rädd för den, eller vad andra tycker om den. Den är det mest fantastiska du någonsin kommer att äga.

Åsikter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback