Tandställning

Tandställningen

Så där ja. Nu var detta igång. Jag har länge vetat att jag skulle få tandställning, hela min familj har väldigt konstiga tänder milt sagt. En gång när jag kanske var fem år kände vår familj en tandläkare, så mamma och pappa frågade om min bror skulle få tandställning. "Det är inte säkert," sa han "men HON där ska absolut ha!", han pekade på mig. Om man ser på mig framifrån och i profil så ser det inte ut som om jag har så stort överbett (en cm), det är nämligen så att jag har överdimensionerad underkäke och liten överkäke. Det ser nästan ut som om jag har underbett. Sen så har jag två vampyrtänder som ska ner varav en av dem är vriden ett halvt varv. Sen har jag två ringar på mina käk-tänder för att de inte ska åka fram och ta "hålen" från tänderna jag drog ut. Där ska vampyrtänderna ner. Jag har bara tandställning på överkäken nu, där är de största problemen. Jag kommer att få på underkäken om kanske ett och ett halvt år, bara för att få det jämnt mellan övre tandraden och undre.
      Om någon av er har förstått det här så är du i en klass för sig och värda en applåd! Har du haft tandställning? Vad hade du för problem? Hur kändes det?

Kommentarer
Postat av: Aisha

Jag ska få.. överbett i överkäken ungefär 6mm.. typiskt att jag inte fick tidigare men vad ska man göra ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback