Behövs köpas

image206
Nu när jag ser denna bild så får jag faktiskt lite dåligt samvete. Jag borde ju stoppa massproduktionen, inte uppmuntra den. Jag har funderat lite på det där, vilka affärer som är miljövänliga och vilka affärer som inte är. Jag brukar inte handla på Indiska, därför att när de färglägger sina tyger så släpper de ut kemikalier i vatten, och H&M har jag också slutat handla på för det första så är ju sakerna gjorda i länder "långt bort" vilket gör att transporten över halva jordklotet till Sverige släpper ut bensin och liknande, och för det andra att kläderna ju är så billiga. Billiga kläder = dålig lön för dem som syr kläderna. Kanske är det barn som syr dem.
Bäst för miljön i klädväg är ju att sy kläder själv, eller att köpa på secondhand. Jag har letat på flera secondhandbutiker, men jag har inte hittat något bra ytterplagg. Kappan på bilden är från Stadium, ska kolla upp var de syr sina kläder, skorna ska jag också kolla upp.
Jag har ju sytt rätt så många klädesplagg på sista tiden, jag har några idéer för ett par till. Ska bara bestämma tid med mormor, så ska vi se!

Bilden visar vad jag behöver köpa...:
*En varm vinterjacka, gärna lite så där lång och "kappig"
*Vinterstövlar, dessa kängor är från Timberland. Jag har spanat in dem ett tag. De är väldigt snygga!
*En skolväska behöver jag köpa, har ju skrivit om den
förut!
Och vad jag vill köpa:
*Färgglada strumpbyxor
*Sminkborstar

500 kronor är budgeten, så vi får se! Skorna och vinterjackan betalar antagligen mina föräldrar, och lite av väskan, men resten ska jag betala själv!
Nu ska jag lägga mig, ha det bra!:)
//Agnes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback