Tema - Jämlikhet

Det slog mig här om dagen när jag stod i kön på H&M. Det kom en kille fram och frågade

- Ursäkta, var finns foundation för killar?
- ( Kassörskan svarar) Det är samma foundation som för tjejer.


Först tänkte jag; Vilken tönt! Men sen kom jag på att hur fan ska han veta det!? Alla säger att alla krämer och sånt kan andvändas på både killar och tjejer. Men varför är då reklamen bara för tjejer? Alla antirynkkrämer, allt sånt. Då är det BARA tjejer som är med i reklamen! Varför?! Jag såg på killen att han var lite rädd, sådär, att kanske bli en fjolla. Det finns manlighet och kvinnlighet, men detta ska inte baseras på hudprodukter. Det är manligt att ha kuk och det är kvinnligt att ha fitta. Så är det. Vad mer kan krämbolagen begära?


Kommentera gärna så jag får höra era åsikter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback