Ekologiskt kosmetika

Dr. Hauschka
Jag bestämde mig för länge sedan. Våga vägra omiljövänligt! Jag har sökt lite på nätet nu efter ekologiska nagellack, och till min glädje finns dessa. Nagellack är ju min bebis, nagellack är bäst. Men från och med nu är det bara ekologiska nagellack som gäller! Tyvärr så hittade jag bara ekologiska nagellack som man köper på nätet, men jag ska leta vidare, och se om det finns att köpa i affär. Sen hoppas jag att de har miljövänligt nagellackborttagningsmedel också!
Några tips på ekologiska produkter:
*Dr. Hauschka volume mascara (på bilden ovanför). Finns på de flesta kosmetikavdelningar, kostar runt tvåhundra kronor.
*
Klippotekets hårvårdsprodukter. Jag har deras mousse, som funkar bra. Deras hårsprejer och andra hårstylingprodukter skadar inte Ozon-lagret. Återvinn flaskan när innehållet är slut. Kostar runt femtiolappen tror jag.
*Shiny nagellack. Finns att köpa här och här.

Det var de produkter som jag visste. Om ni vet fler, tipsa gärna! Kram på er!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback