baby

Jag har velat ha barn sen jag var fyra. Jag brukade amma min enda docka. Alltså barn är det enda jag vill ha. Tur att jag umgås med min fyraårige lille pöjke en gång i veckan. Inatt drömde jag att jag glömde honom på Gullmarsplans tunnelbanestation. Det var hemskt. Men han är så gullig och vi har matchande nagellack och så säger han saker som:
 
"Varför öppnades tunnelbanedörrarna igen?"
"Jag vet inte."
"Men du är ju vuxen!"
 
och
 
"Jag har en tröja med mina leksaker på," (han syftar på en tröja med ett tryck på Blixten McQueen från sin favoritfilm Bilar), "gör dina barn också så?"
Han och Julia ska ha tre barn när de blir stora sa han till mig i höstas.
 
 
 
Alltså barn säger så roliga saker.
"När jag blir riktigt arg...? När de klättrar i gardinerna, det får ingen göra".
 
 
 
 
Och nu råkade jag komma över den här filmen.
"Och innan du vet ordet av, så älskar du en giraff". Så gulligt. Jag sitter och lyckogråter.
 
Och min biologiska klocka bara tickar på och tickar på och jag skiter i att jag möjligtvis skrämmer bort killar som eventuellt vill vara ihop/få ihop det med mig, för det enda jag vill är att skaffa tre barn som heter Abra, Ingrid och Ragnar och uppfostra dem till att bli så bra människor jag kan, och ge dem bra självförtroende och en egen vilja. Få se dem utvecklas. Underbart.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback