2012 nr 2


Här kommer andra delen av min årsresumé. Den är inte lika utförlig som den första, eftersom jag helt enkelt har svårare att skriva om det som hänt nyss, så där mot november-december börjar inspirationen tryta. Håll till godo
 
Juli
 
Jag var i Frankrike och på Gotland de två första veckorna i juli, men sen åkte jag hem till Stockholm igen och började jobba på kontor. Jag skrev in nummer och lägenheter i excelark, sorterade och stämplade fakturor och lyssnade på väldigt många p3-dokumentärer. Umgicks med frun varje dag.
I slutet av månaden fick jag en liten kris men den försvann när jag pratade med min mormor, då jag insåg saker om mig själv och om henne, att vi är lika.
 
Augusti
 
I augusti skrev jag bara 3 gånger i min dagbok. Frun flyttade ner till Malmö, och jag åkte ner efter ett par dagar för att ta vara på de sista dagarna av sommarlovet, och det var de sista dagarna av happy forgetfulness. Malmö var stekhett, ca 30 grader och lägenheten var för varm så vi var uppe på takterassen och pratade. Spelade bisarrt mycket kort, drack vin, gatechrashade en fest , åt god mat, kramades och pratade mycket.
Vi blev inbjudna till en grill av ett par jamaicaner som vi dissade, och sen helt plötsligt satt jag på tåget hem, med hjärtat lämnat bakom mig och jag förstod inte var jag var påväg?
 
När jag kom hem mådde jag sjukt konstigt. Jag fixade ett jobb dagen efter jag kom hem och nästa dag började jag tredje ring. Det som mest tog min tid i början var SLAVS. Detta står för Södra Latins AudioVisuella Sällskap, och vi är ett gäng uppmärksamhetskrävande personer som håller i skolans samlingar. Vi gjorde filmer och hände mest hela tiden, och det tog nästan all min tid.
 
Sista kvällen i augusti skulle vi ut och fira den första samlingen. Kvällen tog sig en oväntad och fin vändning när jag promenerade hemåt över västerbron med en person jag bara kände ytligt. Det regnade in i mina skor och jag kom hem halv fyra. Sen blev det höst.
 
September
 
Skolan satte igång på riktigt. Jag stressade lite, gick på hjärt- och lungräddning och utbildning i hur man blir en bra barnvakt på mitt företag (jag jobbar vitt som barnvakt, den ni).
Jag var ute och sprang mycket.
En eftermiddag grät jag tröstlöst för att det hade gått 3 veckor utan frun och det skulle gå 3 innan vi fick ses igen.
Jag älskade att spela fiol och det lät väldigt bra hela tiden.
Jag blev bättre kompis med folk i min klass, det var fint.
 
Oktober
 
Första helgen i oktober åkte jag äntligen ner till Malmö igen för att träffa frun. Det var en väldigt fin fyradagarsvistelse med bullar, prat, konsert, träffa människor. Jag spelade fiol när hon var i skolan och jag låtsades att det här var min vardag också, jag ville vara hennes hemmafru.
 
När jag kom hem hade jag små och STORA tankar i min egen lilla värld. Jag blev väldigt egocentrerad. Jag var frustrerad över människors beteende.
 
I slutet av månaden åkte jag till Lissabon och fick lite sol och umgängesstimulans.
 
November
 

November känns så nära att det knapp går att resumera något. Kommer knappt ihåg någonting själv heller. Men jag fick besök från Malmö och flög nästa helg ner till Malmö och lärde känna en massa nya assköna människor, köpte mycket kläder. Fick ett anonymt sms där det stod "tror jag har känslor för dig" som jag fortfarande inte vet vem det kommer ifrån.
 
December
 
Som sagt. Väldigt svårt. Månaden tog slut igår. Jag var konferensier på min skolas julkonserter och hade skitkul, även om det var stressigt. När jag väl blev för stressad åkte jag i samma tefat nerför Vitabergsparkens bananbacke. Sen rullade jag ner sista biten och kände "Livet snurrar inte kring mig, jag snurrar runt i världen". Det var väldigt givande. Åkte mycket pulka i början för det var mycket snö.
 
Den 10/12 gick jag på Nobel Night Cap, efterfesten till Nobelfesten. Jag var vaken hela natten och gick direkt till skolan och bakis-surade för att alla andra var utsövda. Bortskämd? Ja. Men det var kul.
 
Sen blev det lov och julafton och jag umgicks med familjen och tog det mest lugnt. Sen firade jag in tolvslaget och sen var året slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback