Oh, darling, happy days are here again

Nu är jag hemkommen från Lissabon! Blablabla. 
 
Evert Tabue - Fritiof i Arkadien
 
Fritiof i Arkadien är en låt som min mamma sjöng för mig när jag var liten, och nu när jag satt och väntade på flyget satt jag och skrev ner hela texten så jag kan sjunga den själv, som partytrick eller för mitt barnvaktsbarn!
Alltså. Den är så rolig.
 
Jag gjorde utav fikonlöv en bricka
och lade up min mat, drog upp mitt vin
Jag satte mig i gräset för att dricka
DÅ FICK JAG PLÖTSLIGT SE EN NAKEN FLICKA
som kom emot mig med en glättig min
 
När jag åker till Arkadien ska jag genast klä av mig naken, gå upp i bergen och smyga mig på alla pilgrimer "från det fjärran Göteborg" med en glättig min.
 
Nu ska jag baka muffins

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback