God kväll

Åh så himla skönt med helg! Det är lördag idag. Vilket betyder att jag har hela kvällen och hela morgondagen på mig att ta det lugnt. Jag tror jag ska göra nutella och kanske tanka någon film.
 
En lista om dagens dag:

Humör: Utmattad.
Gjort: Sprungit runt i skogen med alv-kläder och blivit inspelad, för att ungdomarna på min skola ska få lite kul åt en ny film.
Planer: Mysa! Nutella! Sova.
Ser på: Helst engelska romantiska filmer om 1800-talet med damer som dånar på landet och herrar som antingen är ädla eller spjuvriga (jag vet att det heter spjuveraktig men spjuvrig är ett ord jag kom på själv som jag tyckte såg så kul ut).

Lyssnar på: Someday at christmas med Stevie Wonder
Läser: En dagbok av Fredrika Bremer.

Sämsta: Att jag är väldigt trött på Stockholm. Min hemstad är förknippad med stress, saknad, irritation. Jag är färdig med den här staden just nu, den hämmar mig och jag vill inte bo här just nu. Men jag har i alla fall ett drygt halvår kvar, får hålla ut.
Bästa:
Att det är snö. Jag har ett julsug, så snö funkar bra!

God kväll igen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback