matteprov feat. youtube

Idag hade jag matteprov. Av någon anledning fick jag de här låtarna på hjärnan:

Suzanne Vega - Luka
Vet inte hur det kom sig. Kan ju vara att jag undermedvetet bad alla mina klasskamrater att inte fråga hur det gått efter provet.
"Just don't ask me what it was."


Från Chicago - Cell block tango
Den här är ju ganska förståelig. På mitt Friskis och Svettis-pass igår så körde vi lite dans till den här låten. Det här visar också hur lätt tankarna flyger iväg till något annat när man inte kan koncentrera sig. Jag har också en liten teori om att om jag fortsätter läsa matte efter det här året kommer jag att bli aggressiv. Så jag låter bli.
Bra låt. Bra pass! Gå på
Fuego allihopa.


The Beatles - No reply
Jaha. Nog för att jag gillar Beatles, men jag vet inte var den kom ifrån.


Här kommer den bästa. En kompis visade den här för mig häromdagen. Såklart att jag får en danssång från ett engelskt barnprogram på hjärnan under mitt matteprov. Jag tror också att den här låten symboliserar en undermedveten önskan att gå från provet:
"Lift your knee, lift your other knee, lift your foot, lift your other foot".


Kommentarer
Postat av: vilma

JAG SKA GÅ PÅ FUEGO NU PÅ MÅNDAG och dör lite för det kanske är läskigt! ska du dit då? pussssssssss

2011-03-16 @ 08:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback