ändå virar jag min halsduk ett extra varv

Jaha, nu när vi endast har kallare och mörkare tider framför oss passar väl en låt som Ett halvår utan. med Timbuktu. Ett halvår utan bara ben, jeansjacka, skavsår, blåmärken, smutsiga fötter, bikiniränder, vätskebrist, blod svett och tårar, påtända killar när man borstar tänderna på festival, öppet fönster på nätterna, salt i håret... Och ett halvår utan den där musiken jag inte kan lyssna på på hösten och vintern och första delen av våren. Alltså får jag vänta ungefär nio månader innan jag kan lyssna på Details in the fabric med Jason Mraz och James Morrison igen.

 

Men men. Jag ska inte klaga, jag har ju hösten och vintern. Jag får ju tända ljus, lyssna på Anna Ternheim, äta äppelmos, umgås med nice människor jag inte kände i somras och så vidare.

Men det gör lite ont att min bränna börjar blekas bort.

denna förkylningstiden verkar vara oändlig

 

Men nu är det ett halvår utan. Ses då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback