blinka lilla stjärna där

Här sitter jag. På en lördagskväll. Och tar det lugnt. Ibland behöver jag ta det lugnt. Ladda om lite. Fast när jag väl bestämt mig för att ta det lugnt så börjar jag tvivla på att jag borde ta det lugnt. Hur mycket missar jag nu egentligen?
Jag saknar min skola.


Jag och mina föräldrar var ute och tände ljus på min farfars grav idag. Där ute ligger han, han har en gravsten i rött med guldig skrift. Sedan tio år.
Jag blev så rörd när jag var där på kyrkogården, av att se alla tända ljus lysa som en spegelbild av stjärnhimlen.

("we talked about how the lights from the buildings and cars looked like reflections of the stars that shone out so pretty and bright that night.")
Att det finns så många som fortfarande bryr sig om de som har gått bort. Att folk åker ut dit för att pyssla lite så att det ser fint ut, tända ett ljus och att minnas den som ligger därunder.
Som jag. Jag blir påmind om honom av en massa människor som kände honom så väl, han var så duktig, ja, han var nästan en farfar för dig med, så roligt.
Jag kommer knappt ihåg min farfar. Men jag drömmer så mycket om honom. Det hade varit så fint att lära känna honom. Så jag har skapat en bild av den farfarn jag velat ha. Och jag antar att den bilden är bättre än verkligheten är ibland. Men jag är så rädd att det är några jag aldrig kommer lära känna tillräckligt bra innan de försvinner. Att jag bara ska komma ihåg en bild av dem som jag själv skapat. Jag tycker att det dummaste som finns är att utesluta folk ur sitt liv av onödiga anledningar. Som de som varit vid farfars grav innan oss och tänt ett större ljus.

Keep your friends close Harry

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback