dagens musik

När jag är ledig får jag en massa inspiration. Sjukt mycket. Jag har varit i England ett par dagar på en liten resa och fick såklart massa inspiration till musik som jag vill göra. Framförallt vill jag bara hålla på med det hela tiden. Jag tror nog att den här bloggen ska få en lite mer musikaaaliskt framtoning. Jag tror att det blir bra, det. Jag börjar med ett musiktips, som idag går till: Vitamin String Quartet!

Detta är en stråkkvartett som jag hittade genom att (ehh) titta på en
fan art-film om Harry Potter på youtube. De spelar helt enkelt moderna låtar (afro för er som vet vad det betyder) som Wonderwall, Smells like teen spirit, Here without you och Fireflies, fast inte utan att ge låtarna "the Vitamin treatment" som de själva säger.
Att lyssna på ens favoritlåtar i akustisk version gör det lättare att höra harmonier och teman, plus att detta kan fräscha upp en sönderlyssnad låt ("host, Wonderwall"). They kick it up a notch, simply.
Så om ni har spotify; sök på Vitamin String Quartet och ni kommer hitta många bra låtar att lyssna på, (jag har redan tipsat otaliga vänner om deras favoritlåtar i stråkversion).
Vitamin String Quartet har en hemsida här där man kan köpa deras album om så önskas men också söka i olika genrer, anmäla sig för att få deras nyhetsbrev och såklart få information om kvartetten själv. Dock har jag inte lyckats hitta någon bra bild på kvartetten, så jag har lite svårt att veta exakt vilka instrument de använder, men jag gissar på två fioler, en viola och en cello. Så. Nu kan ni lyssna.

Spotify!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback