all day and all of the night

Heyyy! Blev utmanad av en favorit att göra denna lista. Gud vad det känns ("jag vill få minst hundra besökare om dagen"-bloggigt att göra en lista). (Inget ont om dig, min älskade vän). Jag är lite cynisk idag så ni får stå ut med lite "ironisarkastiska" svar (min specialitet).

VAD GJORDE DU FÖR 10 ÅR SEDAN?

Jag hade nyss fått glasögon och låg säkert och sov.

VAD GJORDE DU FÖR 1 ÅR SEDAN?
Satt väl säkert vid datorn. Hade nyss kommit hem från gympan, trallala.

FEM SNACKS DU GILLAR
1. Digestive
2. Digestive.
3. Minimeal (müsli)
4. Glass.
5. Digestive.

FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN PÅ UTANTILL
1. Hallelujah-kören under Händels Messias (samma som dig, ju;)
2. Jenny med Flight of the Conchords (observera att den typ 6 minuter lång)
3. Tree hugger med Kimya Dawson & Antsy Pants
4. Sk8er boy med Avril Lavigne
5. Bobby Brown med Frank Zappa (but don't listen to that one at home, kids)

FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJONÄR
1. Köpa en apachehelikopter. Inte för krigsändamål då, utan mest för att... Det vore så sweet att ha en, bara. Jag skulle flyga till landet varje helg och pumpa fet musik.
2. Skänka till välgörenhetsorganisationer.
3. Resa
4. Köpa en massa bra musikinstrument, (möjligtvis en Stradivarius till mig själv?)
5. Spara

FEM DÅLIGA VANOR
1. Sover dåligt. Men det har mest att göra med att när jag väl ligger där så vill sömnen aldrig komma till mig, så jag har aldrig varit särskilt pepp på att gå och lägga mig. Man kan säga att jag blir så trött på att ligga där och vänta att jag blir trotspigg. Onödigt (och kom inte med något sånt här tjafs "du måste varva ner, lyssna på plinplongmusik och lägg dig tidigt". Det har aldrig funkat. Jag har alltid haft svårt att somna).
2. Är lite klumpig då och då, inte rent fysiskt, men praktiskt. Finns exempel som jag inte tror passar sig här, men jag kan bara säga att det har hänt lite för många gånger att de omkring mig skrattar sig halvt fördärvade medan jag mest... inte riktigt förstår vad som har hänt.
3. Repar alltid upp a-strängen på fiolen. Så onödigt.
4. Alla mina blommor dör
5. Att jag är så full av mig själv att jag inte kommer på dåliga vanor jag har?

FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA
1. Musikmusikmusik.
2. Umgås med människor jag tycker om (ett plus är ju att de tycker om mig också).
3. Gå, promenera, springa.
4. Inse att allt inte är svart-vitt (vilken fin människa du är, Agnes).
5. Bli helt uppfylld av en känsla, så att man inte känner igen sig. Exempel: häromdagen när jag lyssnat på så många bra låtar efter varandra och fick så mycket energi att jag nästan var på väg att springa in i en dörr med huvudet före för jag inte visste hur jag skulle bli av med den.

FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I ELLER KÖPA
1. Högklackade skor. Ironiskt nog har jag något par hemma, men nej.
2. Saker utan karaktär (typ massproducerade saker). Så himla tråkigt.
3. En SVEAmössa
4. Strumpor som syns utanför skorna. Uhhhh.
5. Hej.

FAVORITLEKSAKER
1. Min röst
2. Min iPod
3. Folk som gillar att leka med mig (inga snuskiga associationer)
4. Studsbollar (seriöst, det är typ det bästa!)
5. Ukulelen

Okej, kanske inte så ironiska svar. Svaren var faktiskt ganska ärliga. Men ironiska kommentarer. Tjoho.
Puss på sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback