you mother should know

Food from Italy. Buffalomozzarella som var flätad som en lussebulle, underbar pesto i lösvikt, nybakt bröd. Och bestick och tallrikar från Ikea.

Det är gott att vara i Italien.

 

Sitter och kliar lite smått på mina trevliga små myggbett. "Hur kan hon säga att de är trevliga!?" tänker ni. Ja, jag undrar nästan själv. Är allergisk mot myggbett, de sväller upp och kliar på ett sätt som inte är av denna värld, vilket i somras resulterade i att jag satt och scratchade med en kapsylöppnare. Har ett märke på handleden fortfarande, jag tvivlar på att det någonsin kommer att försvinna.

 

Men tydligen var inte de Italienska höstmyggorna så giftiga. Det kliar bara lite, lite. Ni vet, det är skönt att klia på dem, som när någon kliar en på ryggen.

De påminner mig om sommaren.

 

And that's why I say they're trevliga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback