any way you want it

Jag är landade med planet från Rom klockan halv två idag. Från den sköna italienska sommarvärmen där man kunde gå runt barbent under kjolen till det småråa och 14-gradiga Sverige. Från att springa över gatorna för att inte bli överkörd av alla galna bilister och att hosta p.g.a. all passiv rökning man blivit utsatt för till att lugnt lunka fram och andas ordentligt.

 

Vad gör man då i denna kulturens vagga, undrar ni, förutom att äta pizza och pasta och mozzarella och alldeles för många glassar, skrika obsceniteter ut genom lägenhetsfönstret, delta i en vatikanstatiskt gudstjänst där man inte förstår ett ord, skriva vykort man blivit ombedd att skriva, titta på Colosseum och kasta svenska 50-öringar i någon fontän som någon svensk Anita badat i i en film från typ 50-talet?

 

Not much, eh.

 

 

Våra lägenhetsfönster och glaskulor som hängde utanför butiken mittemot vår port.


 

En av de sällsynta bilder som finns på mig från resan, eftersom jag var den som fotade för det mesta.

 

Och min mamma sitter och lyssnar på soundtracket till Gudfadern.


Kommentarer
Postat av: Nora

blää, jag längtar tillbaka :(

puss

2009-09-28 @ 21:50:25
Postat av: systerklister

Jag ger dig en eloge för detta inlägg.

Så jävla poetiskt och fint och fantastiskt och enkelt och rikt.

Datta hade prisat dig.

Jag prisar dig.



Och väntar på ett beordrat vykort.

Postat av: Niklas

Du är fett söt (jag hittade hit från Systerklister så jag är inte patetisk)

2009-09-29 @ 17:21:16
URL: http://metroblogg.blogg.se/
Postat av: Agnes

Nora: Join the club!;)

systerklister: Blir lite rörd. Puss va.

Niklas: Du kan vara söt! Tack i kvadrat:)

2009-09-29 @ 19:36:49
URL: http://agnesha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback