Glasögon - bra eller dåligt?

Jag ser ju mig själv som en elit i det här ämnet eftersom jag de senaste åtta åren har varit prydd med glasögon i ansiktet. Jag är inne på mitt femte par glasögon nu. Jag har lite tips till dig som ska köpa glasögon, som faktiskt är värda att följa, annars kan det var rätt svårt när man ska välja bågar.

Bra med glasögon:
*Man slipper se dåligt.
*Det är väldigt snyggt, om man väljer ett par som passar ens ansikte.

Dåligt med glasögon:
*De är ofta i vägen
*De är väldigt (!) dyra coh därför är det svårt att byta så ofta som man kanske vill

Tips när du står i optikaffären:
Tänk noga igenom vilka färger du har i ansiktet och vilken sorts bågar som skulle passa dig. Om du funderar på att välja ett par bågar som är väldigt färglada eller väldigt moderna (kanske annorlunda form eller jättestora
nördglasögon), så tänkt två gånger till. Visst kan det kännas lockande att ha ett par jättecoola och jätteegna, men tro mig, de dagar man känner sig glåmig så orkar man inte riktigt med ett par bågar som är giftgröna eller hjärtformade. Man tröttnar helt enkelt efter ett tag. Välj ett par som du tror att du kommer att trivas med länge, för som sagt: det är dyrt att byta när man varje gång man tröttnar, och om sanningen ska fram så tröttnar man ganska ofta.
En annan sak du kan göra om du står i optikaffären och är osäker på vilka bågar du vill ha, så fråga optikerna om du kan ta hem ett eller flera par för provning. Då kan du i lugn och ro prova glasögonen med lite olika outfits och frisyrer.
Om de i optikaffären inte går med på att du tar med dem hem så kan man fråga om optikerna kan lägga undan bågarna så kan du komma dit en annan dag. Då kan du ta med lite kläder i olika färger, för att se om glasögonen passar till dom kläderna!

Mina glasögon köpte jag på Synoptik, och de kommer från Calvin Klein.

Nu känner jag att jag har delat med mig nog av min visdom inom glasögonområdet. Om du har några yttligare frågor, så tveka inte! Fråga mig antingen på [email protected] eller skicka en kommentar.
Ha det bra, nu ska jag härifrån!
//Agnes

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Jag har alltid önskat mig glasögon ända sen jag var liten och tyckt att det varit så snyggt - men nu jag verkligen bröjar behöva ett par känns det inte lika kul.

Postat av: Agnes

JAG förstår vad du menar. Om du är 43 år som det står på din blogg, så är det väl antagligen därför du behöver glasögon? Men trösta dig med det här; jag ser som en fyrtionioåring. Jag har samma problem som folk börjar få uppåt i fyrtioårsåldern. Ha det bra:)

2007-11-08 @ 18:06:48
URL: http://agnesha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback