livet känns genom musiken

 
 
Labrinth feat. Emeli Sande - Beneath your beautiful
 
De första raderna i den här låten går:

You tell all the boys no
Makes you feel good
I know you're out of my leauge,
but that won't scare me away oh no.
 
Och jag blir så trött på det är så romantiserat att kvinnor ska vara avhållsamma. Och sen vänta på att "räddas" av mannen. Han ska vänta, han ska orka, han ska kämpa, han ska smälta ditt frusna hjärta. Men jag vill inte vänta. Jag har väntat på någon som ska bete sig som de sjunger att de ska, och ingen gör det. Ingen orkar väl, om jag ska vara ointresserad hela tiden.
 
 
 
 
Outkast feat. Norah Jones - Take off your cool
 
Det hela handlar faktiskt om att bara släppa taget. To take off your cool och ge människor en andra chans, även om de inte beter sig sådär som alla låtar säger att de ska göra.
Den här gången måste jag ha lärt mig det.
 
 
Och tills vidare vill jag bara chilla, inte krångla till det eller ta några initiativ.
 
 
 
Timbuktu - Ta det lugnt
 
Man måste ta det lugnt ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback