change takes time, it requires both now and then


Joss Stone - Change/Girl the won't believe it

Joss Stones platta har jag lyssnat på nästan varje morgon i en hel vecka nu. Den ger så bra självförtroende och man känner sig... kvinnlig. Det gillar jag. Det var inte riktigt det jag skulle säga men bara en parentes.
Den här låten börjar ju med ett litet speech, och jag brukar tycka att det är lite pretto att ha prat på en platta, det ska jag handla om musik, eller hur? Men med den här plattan har jag liksom insett att det faktiskt är som ett intro till hela plattan, att den är som en prolog. Och jag tycker den här prologen är så snygg, t.ex:
"Although the players change, the song remains the same, and the truth is: you've gotta have the balls to change"." Det är snyggt. Nice.

puss godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback