it's a new secret I have found



Jag känner mig lite sorgsen. Jag kommer hem och i vårt vardagsrumsfönster sitter en fjäril, som ibland gör tappra försök att ta sig ut genom fönsterrutan. Och jag som har lite svårt för fjärilsslag mot fönster går iväg ett tag. Men sen tycker jag att jag "kanske borde släppa ut den ändå". Det gör jag.
Men tyvärr så klarar inte fjärilar av kylan utanför mitt fönster. Nu sitter den där på fönsterkarmen. Alldeles kall.
Det får mig att faktiskt förstå att sommaren är över. Jag har på något sätt trott (trots att det är oktober) att jag skulle få en dag till av värme och sol.
Och jag förstår att hur mycket man än försöker så går det sällan precis som man vill att det ska gå. Fjärilen skulle inte överlevt inne hos mig. Och den överlevde inte där ute heller.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback