Antonio Vivaldi - Concerto in G minor


Detta är min fiol, Lycke. Ska jag vara ärlig så döpte jag henne alldeles nyss. Jag har aldrig varit den som döper grejer, men sen alldeles nyss när jag hade lektion snackade jag med min fiollärarinna H och vi kom på att fiolen borde döpas. Lycke kan ge mig lycka och tur. Med mig i motgångar, framgångar och när det står still (nej, jag är inte överdrivet snyftig, det kändes bara som ett tillfälle att vara lite poetisk!). Stråken är också viktig. Han får heta Yang.

Lycke har bott i mitt vardagsrum i snart två år. Sen dess har hon fått bättre klang och utvecklats med mig. När vi åker till landstället så retas hon med mig genom att stämma ur sig totalt, speciellt A-strängen sjunker något otroligt. Men för det
mesta så håller hon sig stämd i strängarna.
Jag har spelat fiol i sju år. Först hade jag en pytteliten 1/4-fiol. Sen hoppade jag från den till en 3/4-are och för två år sen till min första helfiol, Lycke.


Lycke är en klassisk violin, "bakad med kärlek". Uppställd och ateljéjusterad av Leif Hjortborg, Allegro Violinateljé. Allegro ligger på en sidogata till Götgatsbacken, nåntinggränd hette den nog.

Kommentarer
Postat av: Paulina

ja jag gillar också maj, grattis grattis! Hoppas du får de du önskar dig!

KRAM

Postat av: sau

Lycke, vad fint :P.

2008-05-14 @ 07:21:39
URL: http://sau.blogg.se/
Postat av: Agnes

Paulina: tack! jag fick faktiskt vad jag önskade!

sau: ja! jag blev skitnöjd med namnet:)

2008-05-14 @ 07:47:23
URL: http://agnesha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback