Varbök

Nu vet jag vad det är för fel på min hals. Jag gick till en läkare idag. Han topsade lite i min hals, och tog ett blodprov. Han ville testa för körtelfeber, och när han sa det så höll jag verkligen på att bryta ihop. För om jag hade haft så skulle det ha varit hejdå socialt liv i ungefär två månader. Usch.

Men han ställde diagnosen OBS! Smått känsliga läsare kan låta bli att läsa detta! att jag har en ick! varböld bakom min halsmandel. Den trycker på och gör att jag får så ont i min stackars mun. I går fick jag också på något konstigt sätt ont när jag öppnade munnen. Det spänner liksom. Han sa att om bölden blev större (den är rätt liten nu) så skulle jag till slut ha så ont i min mun att jag inte skulle kunna öppna den alls. Han sa att han inte kunde utesluta körtelfeber, men han trodde i alla fall att det var den här mysiga lilla bölden i stället.

Så nu ska jag äta tre antibiotika-kapslar i tio dagar. Och under tiden får jag inte spela fiol, gympa eller anstränga kroppen på något sätt.
Men det är ju i alla fall bättre än att ligga till sängs i en hel månad, som jag kanske skulle ha fått göra om det hade varit körtelfeber. Nu hoppas jag i alla fall inte på det.

Jag hade kläder på mig i dag:
© By Agnesha

© By Agnesha

© By Agnesha

© By Agnesha

© By Agnesha

© By Agnesha
Jag köpte ett par fina strumpbyxor i går. 119 kronor på Åhléns.
Bilderna tog jag igår!

Kommentarer
Postat av: carin

gillar strumpbyxorna, jättesöta!

Postat av: vilma

stackare!! jag kan försöka underhålla dig lite, varböldis :) bara för det ska jag sympatisvälja en fiskoljskapsel med omega3. för DIN skull. är jag inte snäll så säg? //falska pyjamasbyxan

2008-01-28 @ 21:18:56
URL: http://dahlstroem.webblogg.se
Postat av: Agnes

Carin: Jag gillar dem med:)
Vilma: Jag har sett sådana kapslar. Det var en tjej som försökte lura på mamma sådana när vi var i Skrapan!

2008-01-29 @ 18:11:31
URL: http://agnesha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback