"sen" kväll ger tankar som inte alltid kan förstås av utomstående


En ganska gammal bild på mig själv (nähä?) som jag tog i januari när jag opererade käken. Blod och svullnad och ont. Men hade ändå väldigt kul.. jaa. Jag tycker att den här bilden är ganska snygg. Ja, jag kanske borde gå ut och kaxa så någon slår mig på käften? Uppenbarligen är jag snyggare i det tillståndet.

1. Idag har jag fått jullov. Känns väldigt barnsligt att skriva om jullov. Det understryker ju att man är kvar i plugget, eller hur?
2. Har bestämt mig för att försöka sova ungefär 8 h per natt för jag är så trött på att vara trött.
3. När jag tänker på hösten som har gått tänker jag på hur mycket som har blivit bra. Mycket dåligt som präglade förra året har kommit till sitt slut och mycket bra har börjat. Hur bra jag mått, bättre än jag kunde tro. Hur många människor jag lärt känna bättre och hur jag trivts överallt och hur nära jag varit mina bröder. Hur mycket ansvar jag vågat ta och inte känt att det varit jobbigt!
4. Mina nyårslöften jag gillar inte ordet "löfte" för det känns ju som något man måste hålla. Snarare mina mål för nästa år är att fortsätta på samma bana, men att ta tillvara på allt jag lärt mig om mig själv och sätta in det i praktiken (jag låter som min körskolelärare hehe)! Se till att ha kul! Kom igen, det blir kul.
5. Fortsätta att lite på att jag har kapaciteten att avgöra vad som får mig att må bra och vad som inte får det, och gå efter det, heyhey magkänslan.
6. Att fortsätta läsa bra böcker. Sen i oktober har jag läst Stadserien av Per Anders Fogelström, och den tar ju ungefär två månader att läsa, men är på bok fyra nu. Den ger så bra perspektiv på verkligheten för han sätter svart på vitt hur det har sett ut i Sverige för bara 100 år sedan och hur det ser ut i andra delar av världen idag. Hur oron för hur framtiden kommer se ut och om man ens lyckas skaffa mat för dagen blandas med oro för om man kommer våga prata med den man spanar på. Stora och små problem i samma kropp, precis som det är i verkligheten!

Känner att den här listan blev väldigt spännande, en lista i en lista blev det. Inception.
Nu ska jag avsluta det här med en youtube-film som jag ALLTID gör. Lite tråkig och så, men det här är ganska kul.

Nic and the Family - Hej Monika

"Och tornet står där än idag, och HÄRSCH står du och HÄRSCH står jaag"

nu ska jag sova! och sova ut. puss

p.s. Att jag med mitt datumminne inte kom ihåg på en gång: jag har haft den här bloggen i 5 år! 5 år är väldigt länge känner jag. d.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback