Say it.

Nästan är ett konstigt och betydelselöst ord. "Jag klarade det nästan". När folk säger saker som jag klarade det nästan, då menar de oftast "jag var tre sekunder från slutlinjen men jag föll. På en kotte. Någon annan hann före mig. Men jag vann ju nästan ändå!" Egentligen finns det inget "nästan". Antingen så har man gjort något, eller så har man inte gjort något. På en tävling kan man vinna eller förlora. Man vinner inte nästan om man kommer tvåa.
"Nere på vår gata i stan", där finns en butik som säljer tavlor. De tavlorna är "NÄSTAN ÄKTA". Vadå, är alla penseldrag förutom det där uppe i vänstra hörnet målade av Picasso. En bra målad kopia av en tavla är lika mycket fejk som en dåligt målad kopia. Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback