it's just emotions taking me over

Hej, hallå dagboken.

1. Jag har tagit körkort. Är jag inte grym? Trots att jag råkade köra ut i en bussfil när jag skulle ut på motorleden sa min uppkörare Sofi: "Hördudu, den är godkänd, din körning" när jag stängde av motorn. När det var hundra meter kvar till Trafikverket kom "Där jag hänger min hatt" på radion. "Den här tycker jag det är sånt himla drag i" sa Sofi och höjde volymen, så satt vi och dansade i bilen. Tack, Sofi.


Norlie & KKV - Där jag hänger min hatt

2. Jag älskar mitt jobb. Jag skriver in information i excelark, lyssnar på dokumentärer på radion och sorterar fakturor. Och lyssnar på musik med mina kollegor, och gullar med hundarna som folk har med sig. Det är bra.

Det här är Paulas favoritlåt:

Björn Skifs - Härligt härligt, men farligt farligt

3. Jag har haft den här låten på hjärnan i drygt en månad. Bara för att den är så jävla grym:


U2 feat. Mary J Blige - One

4. Har fått en seriös crush på Beyoncé de senaste dagarna. Har aldrig reflekterat över hur grym hon är, jag har tänkt "hon är skitbra sångerska", men nu har jag märkt hur bra låtarna är också, och hela hon. Titta bara här, på killen vid 2:20. Jag blir så lycklig.


Beyoncé - Love on top

5. Och med Beyoncé kommer också Destiny's Child. Lite barndomskänsla, och kommer ihåg låtar som man gillade då som fortfarande håller. Such as:


Destiny's Child - Emotion

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback