befogad kritik och ett vettigt sätt att spendera kvällen på

Den här veckan har varit... arg. Jag har varit så himla arg hela tiden ungefär! Väldigt opraktiskt och jobbigt och det tar tid. Men jag försöker rikta min ilska till något som känns lite befogat.
 
Som One Direction! Och Bruno Mars. Den senare har jag redan spytt galla över en gång, men nu kommer en hat-kombo!
 
 
Här är Just the way you are med Bruno Mars:
 
 
 
Här är Little Things med One Direction:
 
 
 
Nyckelcitat från båda låtarna:
"I'm in looooove with you" eller "You're perfeeect to me" i Little things.
"You're amazing, just the way you aaare" eller "She's so beautiful, and I tell her every day" i Just the way you are.
 
Hur kan någon relatera till de här texterna? Vem kan ta till sig "Du är perfekt" eller "You're amazing, just the way you are"? Uppenbarligen har ingen av dem en henvän som de tänker på när de skriver texterna, för då skulle de komma på något fyndigare och personligare än "I'm in looove with you".
 
Jag blir så irriterad på att det verkar vara viktigt för alla "söta killar i band" att poängtera att tjejer ska ha kroppskomplex. Exempel:
 
"I know you never love the sound of your voice on tape, you never want to know how much you weigh. You still have to squeeze into your jeans but you're perfect to me" i Little things.
 
"Her laugh, her laugh, she hates but I think it's so sexy" i Just the way you are.
 
Tänkt att de tycker vi är perfekta och söta fast vi har en kropp som ser ut som en kropp, som går upp och ner i vikt, som har en mun som skrattar högt och som har knotiga knän.
 
Slutsatsen jag kan dra är att de vill få sig själva att framstå som bra killar, för att sälja låtar och få ligga med groupies. Jag vägrar tro att Bruno säger till sin tjej varje dag: "Du är så vacker, precis som du är!" Han klappar sig bara i ryggen.
 
När kommer det en låt där Bruno Mars sjunger "Du är så jävla rolig och skön"? En låt som faktiskt behandlar personer, inte deras kroppar. Jag är så trött på detta ständiga tjat om kroppar.
 
God kväll, nu ska jag skölja ur min hennafärg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback