känsla för feeling

Det är förunderligt hur schizofren/känslosvallande/glad-ledsen man kan vara ibland. Dagens känslor:

9.00 Vaknar upp, bra humör, inte trött fast 6 timmars sömn. Ungefär
såhär.
10.00-14.00 Bra humör. Såhär.
14.32 Åker tunnelbana och får lite existensiell ångest, "Åhh, miljön går åt helvete. Vi människor borde utrota varandra för det finns inget att leva för, vi bara förstör planeten. Vi är för insnorda i våra egna små nöjen eller problem, hur ska jag kunna uppforstra barn till den här världen? Jag får väl adoptera, det finns ju massa barn som behöver föräldrar, men jag vill ju ha biologiska barn, åhhhh." Lyssnar på den här för att bli gladare.
16.15 Åker tillbaka med tunnelbanan, blir på lite bättre humör för jag ser världens gulligaste lilla 4-åring som pratar allvarligt med sin pappa. I handen har han en teckning och han är oberörd av det faktum att jag stirrar på honom. Såhär.
16.32 Går runt på ICA och blir blödig igen för jag möter blicken på världens vackraste kille, han går liksom bara runt och ser nöjd ut. Jag börjar planera vår framtid tillsammans, våra barn och så vidare, men han står två personer framför mig i kön så han är borta innan jag hinner säga "Ja, jag vill ha kvittot" till kassören. Om jag bara fått chansen hade vi nog gift oss vid det här laget, vackraste killen och jag. Såhär.

Resten av dagen har förflutit relativt smärtfritt, om än lite uttråkat. Så kan det vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback