trying to get on the inside

Jag är ensam hemma några dagar. När jag kommer hem, slänger av mig väskan och fiolen jag ständigt släpar på, lyssnar på Stevie Wonder och dansar runt ensam i vardagsrummet och mikrovågsugnen plingar i takt till musiken och jag har handlat mat jag tycker om med mina föräldrars ICA-kort. Då längtar jag, tills jag kan ha det så varje dag. Tills jag varje dag kan dansa själv i vardagsrummet, inreda en helt egen lägenhet och ha egna grannar och laga vad jag vill äta och bara få bo själv och klara mig själv. Och det är fint att leka självständig ett par dagar när jag låtsas att jag bor ensam i den här trean och har ett ICA-kort där pengarna aldrig tar slut. Njuter så länge det varar, liksom!


Stevie Wonder - Did I Hear You Say You Love Me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback