I conducted a plan to bump into you most accidentally


Kate Nash - We get on
(är det inte lite fint hur folk sitter och gör sådana här små videos till låtarna?)

Kate Nash är faktiskt något speciellt. Det är bara något i låtarna, allt är så himla enkelt.  Och även om jag i vanliga fall verkligen, verkligen, inte gillar låtar som är för enkla med texten, för det känns som om de kommer på någon fin rad och sen bara fyller ut resten, så känns Kate Nash texter väldigt genomtänkta ändå. Under varenda youtubeklipp med någon av hennes låtar finns det några kommentarer som säger "I think she gets me" eller "I've felt exactly like that". Så ärligt är det:

"And my friends were like, whatever, you'll find someone better. His eyes are way to close together, and we never even liked him from the start. And now he's with that tart and I heard she done some really nasty stuff down in the park with Michael".

Och jag har haft hennes platta Made of bricks sen jag var 14 och det gläder mig att höra att jag fortfarande kan varenda låt utantill. Det var väl ändå lite tur att hon ramlade ner för
den där trappan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback