musikfavoriter i februari feat. youtube


Joakim och Joel - Mer av dig
Mer av dig
är nog den knasigaste låten jag lyssnar på just nu, även om man räknar bortt musikvideon. Men killar i färgglada kalsonger är alltid trevligt. Trots det ringa antalet i duon (två stycken, som brukligt för en duo) så får låten ett ganska maffigt ljud. Ett snyggt arrangemang helt enkelt. Och även om jag kan bli lite trött på vanliga singer-songwriterlåtar så gör Joakim och Joel ett bra jobb. Kanske för att de verkar driva med hela det sparsmakade musikidealet (läs: Håkan Hellström) med gitarr och text som försöker vara spontan.
"Det kanske vore lite bättre om du inte var på låtsas, om du var en riktigt tjej, som jag inte hittat på."


Black eyed peas - Don't Lie
Don't lie
är en vinter going on vår-låt för mig, precis som hela albumet Monkey Business som den ligger på. Trots att jag lovade mig själv när jag var liten att aldrig lyssna på artister som har tjejer i bikini i musikvideon så har jag nu lurat mig själv att det är lite mer okej när det gäller Black eyed peas. Synd. Men låten är peppig och bra.



M+Gränslös kärlek
Är inne i en Lilla Melodifestivalen-period just nu. Vilket egentligen är den ultimata underhållningen. Det är en bra blandning av
sköna citat, nostalgi och nice musik. Just det här oförstörda som man brukar prata om när det gäller barn, de skriver texter om hur bra de är på allt, hur bra vänner de har och är inte så uppfyllda av sig själva. Det är häftigt. Som de här två tjejerna i M+, Maria och Maria, som jag tycker är grymma. Men vart tog de vägen? Det vet jag inte, men låten här är i alla fall bra.


Dido - Thank you
En gammal låt, javisst, men återvinning när det gäller musik är alltid mysigt. Har börjat lyssna på den nu igen sen jag fick en ackordbok av min bror i julas där den är med. Den är så fin den här låten, den gör mig så glad. Den ger den där känslan man får när man gått runt och varit lite deppig eller trött eller bara allmänt låg. Och sen kommer någon man kanske tittar på på avstånd förbi.
"And then you call me, and it's not so bad."

Det var februaris soundtrack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback