alla hjärtans dag feat. youtube

Det går nästan inte att inte uppmärksamma alla hjärtans dag känns det som. Så nu tänkte jag jag lägga upp de bästa kärlekslåtarna enligt mig. Låtar som inte bara har ordet "love" i sig, utan verkligen känns kärlek. Det gör nästan ont att lyssna på dem.


Cat Power - Sea of love
Den här låten känns som kärlek i fast form. Och den här versionen känns sommar. Och sommar känns ju lite kärlek, så det går runt.


Kate Nash - Nicest thing
Den här låten har säkert blivit fruktansvärt mycket uppmärksammad men det förtjänar den. Den sätter ord och känsla på kärlek på ett sätt som känns så personligt. Annars brukar jag tycka att det brukar vara lite svårt att relatera till låtar, men det är något i ärligheten i den här texten som jag tror gör att de flesta känner att det är bara de som förstår den på riktigt.
"I wish we could see if we could be something."


Jason Mraz feat. James Morrison -  Details in the fabric
Allmänt bra låt som jag inte riktigt tycker handlar om "kärlek kärlek, jag är kär" utan mer hur man ska klara av att vara kär.
"If it's a broken part replace it, if it's a broken arm then brace it, if it's a broken heart then face it."

Och för att det inte ska bli för djupt och snyftig nu så tänkte jag lägga upp låten jag har i huvudet för tillfället, och den handlar ju om kärlek på sätt och vis.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback