happiness is a warm gun

En sen kvällsfilosofi:
Livet är underligt. Skitbra och samtidigt värdelöst. Jag tror att jag ska bli buddist så att jag kan sluta bry mig. Just nu är jag glad över 20<325 (tolka det som om jag äntligen förstått att 20 är mindre än 325, eller som att jag tycker att 20 hjärta 25 är fint).
Det lustiga är att jag på något sätt ser det här som en virtuell dagbok, varför då? Jag har ju en vanlig dagbok som jag skriver mer i än jag skriver här, och de flesta av mina inlägg här är bara flödeanteckningar (Vilma<3) av mina vilda tankar som ingen annan än jag själv (och knappt det) får ut något av att läsa. Men samtidigt är det nog roligt för er som känner mig att läsa att jag är lika sprättig privat som när jag är med er.

and still I feel I said to much

P.S. Jag börjar seriöst bli en musiknörd. Visst, det kan vara coolt, men bara när det är killar med gitarrer eller tjejer med kontrabaser. Men här sitter jag, en sen lördagkväll, och vill öva b-durskalor på min fiol. Jag vill jobba mig genom hela Das Skalensystemboken jag fick av min snälla granne. Jag kanske ska börja på Lilla Akademien? (Och förlåt, ni Små Akademiker som läser denna virtuella tankesamlare, men det är ju faktiskt sant, till och med folk som går där erkänner: Lilla Akademien är endast till för musiknördar. Endast.) D.S.

And so it goes - Billy Joel

Hej då


Kommentarer
Postat av: Peter

JJag tänkte ta o måla tårna, gör du mig sällskap?

2010-03-23 @ 19:29:55
Postat av: vilma

Jag gillar dina musiknördsflödesskrivningar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback