-

Okej. Textraden "And I know that it's a wonderful world from the sky down to the sea, but I can only see it when you're here, here with me." passar in otroligt bra på min situation just nu. Och vem skriver jag om? Om a long lost love? Om en kompis som flyttat utomlands? Någon som jag älskar som dött? Nej.
Jag skriver om mitt hår. För jag var och klippte mig i går och frisören okej och jag behövde inte betala något för hon skulle lära sig någon ny teknik och hon klippte av mycket mer än vad jag frågade om. Och luggen ser helt.... ***** ut. Och mitt hår känns kort och tunt. Och sen kom hennes handledare fram och slog mig i huvudet så att jag fick whiplashskador och han tittade inte ens på mig när han klippte av ännu mer utan att fråga något.
Jag skaffar mig snabbt nya ovänner bland Stockholms alla frisörer. Nu ska jag inte klippa mig förrän i slutet av det är året. Eller tidigast i augusti. Det är bara fem månader till augusti. Okej, jag klipper mig aldrig igen.

http://agnesha.blogg.se/2009/august/att-ironisera-kap-1.html#comment

Så skrev jag i höstas när jag klippt mig på första gången på ett år. Jag försäkrar er: det är myycket värre nu.

(Jag reserverar mig för eventuellt obehag detta inlägg fick er att känna. Jag vet, folk har det värre. Men för att på något sätt åtgärda denna skada jag orsakat med att slänga ur mig så här mycket galla över saxar och dess användare, även om det inte kommer hjälpa alla skadade och hemlösa i Haiti, så får jag säga att mitt hår är det enda i-landsproblemiga som jag gråter över. Mitt hår är mitt riktmärke, det är jag. Och nu när det är borta så känner jag mig kastrerad mot min vilja.)

Kommentarer
Postat av: Ebba

Jag vet absolut hur det känns. Jag hade mitt vackra hår ( min stolthet ), och så fick min kusin tillåtelse att färga mitt hår och hon tog blekmedel i hela håret... Det blev gult. sen försökte jag rädda det med att färga om det till den färgen jag hade innan jag färgade det, fail. Det blev grönt.

Lipade som en 5-åring som precis tappat sin glass i gruset... Uhu, hemska minnen.

Postat av: Ebba

Mitt hår är fortfarande väldigt slitet efter den tortyr det fick genomgå den där kalla höstkvällen i oktober... Men det växer som tur vad!

2010-03-28 @ 22:05:23
URL: http://russinkorv.blogg.se/
Postat av: Amanda

ånej, hur är det med håret nu då?



jag tänkte att en blogg kunde ju vara kul så nu har jag skapat en (gahhh!). eftersom jag inte har nån aning om hur man gör tänkte jag fråga dig om lite hjälp...hur man designar, skapar en header m.m

så hör av dig när du har tid :)

puss, vi ses <3

2010-04-02 @ 17:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback