dagens visa

Dagens visa är tre visor med samma namn: Butterfly.

Först ut: Rajaton
(Cred till Vilma för att du visade mig den här för x antal år sen)

Lite smått mysko video med människor som sitter och stirrar ut över en sjö och bara spontant börjar sjunga samma låt, ni vet som det alltid är i musikvideor. Men låten är fin, och om jag förstår det rätt så är Rajaton Finlands motsvarighet till the Real Group, vilket gör att låten gör sig väldigt bra i körsammanhang. Bra gjort, Rajaton!


Sen har vi Donavon Frankenreiter

Det finns inte så mycket att säga. Fin låt, det där. Fin kille, också.

Och sista låten med namnet Butterfly är gjord av: Crasy town
Här har vi ett praktexempel på nittiotalets musik, när det fortfarande var coolt att ha specialeffekter med i musikvideorna och folk hade piercingar lite här och var och hade lite konstiga och tacky färger på håret. Och att man står i djungeln med sina instrument, några av bandmedlemmarna halvnakna och några med mössa på, är också självklart. Om det har med nittiotalet eller bara allmänt smaklöst kan jag inte uttala mig om.
Varken musikvideon eller låten är något mästerverk, då de mest innehåller det vanliga "kom hit och ha sex med mig" (i en djungel?). Men, det här är lite catchy, så den får komma med för att slutföra treenigheten.

Och vad flyger in i mitt rum om inte en fjäril?
keep on

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback