I like to Press Play

Idag var jag på Lava och sydde. Resultat:
29 mars Lava-tröjan
Jag kallar den "En kjol omsydd till en tröja i slinkigt tyg".
För att vara min första sak som jag sytt alldeles, alldeles själv, så är jag nöjd.
Det är ju en grej som heter Press Play. Alltså, att folk kan komma dit, ha med sig tyg eller låna där, så syr man något, och byter ut det mot någonting som någon annan har sytt! Mer info här och här.

Jag sydde alltså om den här kjolen från Vila till en tröja i slinkigt tyg. Och sen fick jag byta till mig något. Jag blev glad och nöjd.
29 mars
Tjejen som sytt den här jätteunderbarafina t-shirt heter Amara.

Hon var med i ett projekt som hette Drop Shop. Där skulle man ta en t-shirt och skriva något som betydde något för en, och bära t-shirten och dess budskap på en offentlig plats! Min Pucci-t-shirt hade dock inget att göra med Drop Shop, utan snarare Press Play. Det finns en bild på Amara i en katalog jag fick, och där har hon på sig en t-shirt med ett isbjörnshuvud som smälter, mot den Globala Uppvärmningen. Jag gillar henne!:)

Något av det bästa med min nya t-shirt är att jag kan vända den hur jag vill!
29 mars
Det ni!

Kommentarer
Postat av: Amara

Hey!



Vad kul att du tyckte om tshirten. Passa dig jätte bra. Va roligt att jag hitta din blogg :)



/Amara


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback