S o m m a r l o v

En tjej i klassen delade ut lapper där det stod vad vi i klassen var för sort.

Jag är klassens politiker, med motiveringen:
"Det finns inget du inte har en åsikt om. I allt från trängselskattsdebatten i sexan via varje historialektion till alla samtalsämnen på rasterna finner du en ny synvinkel. Vi älskar din förmåga att göra varje samtal intressant!"

Sen hade alla i klassen skrivit vad de tyckte om mig och

Agnes: fina kländer (stavfel), sig själv, snäll, rolig, positiv och sprudlande, glad, duktig, bra klädstil, unik, udda på ett bra sätt, påhittig, snäll och trevlig med snälla och trevliga tankar, speciell, unik klädstil, smart, gullig, sprallig och speciell på ett bra sätt, schysst och alltid jätteglad!

Glädje kallas det, mina kära vänner.

Och nu som jag sitter här så bubblar lite saker uppåt till hjärnan. Att jag tyckte att sjuorna och de i högstadiet såg så STORA ut, jag kunde inte skilja på en vuxen och en sjua. Nu är jag själv mellan sjuan och åttan. Jag tycker inte att jag är speciellt stor. Men jag är mognare. Lyckligare. Bättre. Så får vi se vad som händer i höst.


Detta är Agnes som har fina kländer och är sprudlande lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback