De båda seglade i en låda


Illustration: Cassandra Rhodin.

Åh, jag hittade för nån timme sedan ett gammalt band med inspelade serier på. Resan till Melonia, Pelle Svanslös i Amerikatt och ett Madicken-avsnitt.
Madickens pappa beskriver en plats så här:
"Det är som om en liten bit av lustgårdens paradis har ramlat ner på just denna plats på jorden."
Jag vet ett ställe som går att beskriva på samma sätt.
Tänk er en lång allè, två människor på cyklar. Solens sista strålar lyser genom löven. Färgar dem ljust gröna.
Vet ni ett ställe så vackert?

Kommentarer
Postat av: Jodine

Oh, Melonia. Jag och min bror tittade på den filmen en gång i veckan när vi var små. Ibland kan man sakna den tiden...

Postat av: Agnes

Jodine: Välkommen till klubben. Melonia tittades på flitigt hemma hos oss också! Världens bästa film.

2008-06-24 @ 22:18:50
URL: http://agnesha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback