Boooooooooooooooooooooooooooooooooooook

Jag kom att tänka på en sak. Det var så längesedan som jag läste.
De senaste veckorna har jag:

*Bloggat
*Läxat
*Tränat
*Varit med vänner

Och dom sakerna gillar jag. Mycket, mycket.
Men jag saknar böcker. Jag älskar att bara kura ihop mig någonstans, varsomhelst, och gå in i den där världen där jag helt plötsligt lär känna Birdie. Birdie som är precis som jag.
Jag älskar att ligga uppe sent på nätterna när jag vet att jag borde släcka för att jag ska upp till skolan i morgon, och jag älskar känslan när jag läst ut en otroligt bra bok, och ligger där i sängen full av energi och vill gå ut på gatan och göra som Murphy. Mitt i natten
För runt ett år sen så läste jag nästan hela tiden. Hade alltid en ny bok på gång. Jag kom ihåg en gång när min lärare räknade upp alla som glömt att lämna tillbaka böcker till skolbiblan, och hon sa:
"N har 1 bok, F har 3 böcker, L har 4 böcker och Agnes har 11 böcker att lämna tillbaka."
Hur som helst så är det jag försöker säga är att nu går jag och läser!
Ha det bra.

P.S Bloggen kanske ligger lite på is ett tag. Till söndag. Men vem vet. Jag kanske skriver något i morgon. Tills dess, ha det bra, raringar! D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback