Sov sött!

Jag har alltid haft svårt att sova, ända sen jag var liten. Alltid när jag sover över hos kompisar så somnar de oftast innan mig, så jag brukar ligga och lyssna på musik eller läsa. Men jag har några tips på att somna lättare som brukar funka ibland för mig:
*Gör inga läxor när du har gått och lagt dig. Då ska du bara ta det lugnt
*Läs en bok, med det måste vara en bok som du vill läsa!
*Lyssna på lugn musik, men den ska vara utan text. Typ ett lugnt gitarrsolo.
*Spänn hela kroppen nerifrån och upp. Först spänn fötterna, sen slappna av. Och fortsätt så hela vägen genom kroppen.
*Försök att ha ljud-och-ljusisolerat.
*Ha det svalt i rummet. Du kan vädra innan du går och lägger dig, då blir det sval, frisk luft i rummet.
Det var mina tips, de brukar funka för mig oftast. Sov sött!
Beauty sleep


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback