Want some money?

Pengar
Barnvaktningen igår gick väldigt bra. Barnen sov hela tiden, så jag satt mest och tittade på Freaky Friday eller läste. Sen när mamman och pappan kom hem så gav de mig 500 kronor. Faktiskt lite för mycket. Jag ska gå ner till dom lite senare ikväll och ge tillbaka ungefär tvåhundra, för trehundra kronor tycker jag är bra betalt för den här gången. För det första så var det jättekort varsel på att de behövde barnvakt, och för det andra kom de hem lite senare än vad de hade sagt och så. Så här har jag tänkt att jag ska ta betalt för barnvaktningen i fortsättningen:
*Om mamman och pappan är ute på kvällen, på en fest eller så, så ungefär 70 kronor i timmen kan jag ta
*Om mamman och pappan behöver hjälp med att ta hand om barnen på dagen, medans de handlar eller något sådant, så kan jag kanske ta 40 kronor i timmen. Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: vilma

det låter bra :)
fett skoj, jag vill oxå vara barnvakt!
bra jobbat, min enkla diamantskoputsare

Postat av: Anonym

men seriöst vem fan vill inte ha så mycket pengar som de ger? hah

2007-11-18 @ 15:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback